ساعت سواچ Swatch

سواچ ساعت مچی بند و مارک معروف Swatch

سواچ یک نام تجاری برای ساعت‌های مچی لوکس است که توسط گروه سواچ تولید می‌گردند. در سال ۱۹۸۴ فکر تولید آن بوجود آمد و در مارس ۱۹۸۵ به بازار سوئیس ارائه شد.

سواچ | ساعت مچی سواچ | Swatch | خرید اینترنتی سواج | ساعت برند | ساعت مارک دار

اکنون گروه  سواچ برترین گروه سازنده ساعت در دنیا است.این گروه در زمینه های تولید ساعت و جواهرات و تولید موتور و قطعات موتور ساعت فعال است گروه سواچ همچنین نقش بسزایی در زمینه سیستم های الکترونیکی در دنیا دارد

سواچ

ساعت مچی سواچ

Swatch

 

در سال ۱۹۸۳ آقای نیکولاس ج هایاک ساعت سوئیسی سواچ را بنیان گذاری کرد و با این کار راهی نو برای گروه سواچ و تکمیل مارک های آن گشود.او در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب دکترا از دانشکده نوشاتل و جایزه نوبل اقتصاد گردید. دوران مدیریت عاملی او در گروه سواچ از ۱۹۸۶ آغاز و تا سال ۲۰۱۰ ادامه یافت

ساعت Swatch

ساعت مچی سواچ آیرونی مدل جاکل سوئیت

ساعت سواچ Swatch

نام این شرکت ۳۰ سال پیش از نام ساعت سواچ که موفق ترین و شناخته شده ترین مارک ساعت در میان مشتریان این گروه از ساعت ها است گرفته شده اکنون گروه سواچ ارائه دهنده ساعت برای همه سلیقه ها و در تمام رده های قیمتی است Breguet, Blancpain, Glashütte-Original, Léon Hatot, Jaquet-Droz, Omega and Tiffany & Co در رده ساعت های لوکس

 

Swatch SA and its subsidiary Montres Flik Flak SA design, manufacture, distribute and service wristwatches sold under the Swatch and Flik Flak brands. It is a subsidiary of the Swatch Group founded by Nicolas Hayek whose group launched the brand in 1983 with remarkable success and thereby culminating the end of the quartz crisis of the 1980s.

 

Longines, Rado and Union Glashütte در رده ساعت های گران قیمت

Tissot, ck Calvin Klein, Certina, Mido, Hamilton and Balmain در رده ساعتها با قیمت متوسط

Swatch and Flik Flak در رده ساعت با قیمت پایه

امروز گروه سواچ به ادامه تحقیقات و سرمایه گذاری های عظیم در زمینه مواد، تکنولوژی، طراحی و تولید مشغول است.این شرکت همچنین در زمینه میکروالکترونیک و میکرومکانیک فعالیت های زیادی دارد.همچنین در زمینه ارتباطات تلفنی و صنعت خودرو فعال است و به تولید ابزارآلات دقیق اندازه گیری زمان در فعالیت های ورزشی معروف است.البته این فعالیت ها کار اصلی این شرکت نیست ولی باعث شده است تا این گروه در بسیاری از رویداد های ورزشی و حتی بازیهای المپیک حضور داشته باشد

در زیر نام شرکت های زیر مجموع گروه سواچ درج شده است

مارک های گروه سواچ Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Jaquet Droz, Léon Hatot, Omega, Tiffany & Co., Longines, Rado, Union Glashütte, Tissot, ck watch & jewelry, Balmain, Certina, Mido, Hamilton, Swatch, Flik Flak, Endura and Tourbillon.

شرکت های تولیدی در گروه سواچ DYB, ETA, Frédéric Piguet, Valdar, Nivarox-FAR, Comadur, Rubattel et Weyermann, MOM Le Prélet, Deutsche Zifferblatt Manufaktur, Universo, Favre et Perret, Manufacture Ruedin, Lascor, Meco, Swatch Group Assembly, EM Microelectronic, Lasag, Renata, Microcomponents, Micro Crystal, Oscilloquartz and Swiss Timing

 ساعت swatch

“Swatch” began development in the early 1980, under the leadership of the then ETA SA’s CEO, Ernst Thomke with a small team of enthusiastic watch engineers led by Elmar Mock and Jacques Müller,[1] The engineers of Swatch designed the case back of the watch as a movement main plate (platine). This concept led to the thinnest watch in the world—the Delirium, which debuted in 1979.[2][3]

Conceived at the beginning as a standard timekeeper in plastic, Franz Sprecher,[4] a marketing consultant hired by Thomke to give the project an outsider’s consideration, soon led the project into what it has become: a trendy line of watches with a full brand identity and marketing concept—instead of developing just another watch collection, which could have soon been matched by the competition.

Swatch was originally intended to re-capture entry level market share lost by Swiss manufacturers during the aggressive growth of Japanese companies such as Seiko and Citizen in the 1960s and 1970s and to re-popularize analog watches at a time when digital watches had achieved wide popularity. The launch of the Swatch brand in 1983 was marked by bold new styling, design and marketing.

Lebanese entrepreneur, Nicolas G. Hayek, who, with a group of Swiss investors, took over a majority shareholding of Swatch during 1985 in the then, between ASUAG and SSIH, newly consolidated group under the name Societe Suisse de Microelectronique et d’Horlogerie, or SMH, became Chairman of the board of directors and CEO in 1986 (who later significantly changed its name to Swatch Group), further masterminded its development to reach its now major worldwide Swiss watch brand status within the lower end of watch prices.

This combination of marketing and manufacturing expertise restored Switzerland as a major player in the world wristwatch market. Synthetic materials were used for the watchcases as well as a new ultra-sonic welding process and the assembly technology. The number of components was reduced from 91 or more to 51, with no loss of accuracy.[5] The Swatch watch was also known as the savior, to many of the swatch-watch style fans.

 

google_voice google_buzz

youtube

sharethis
grooveshark friendster yelp stumbleupon
google_wave evernote xing myspace
flickr friendfeed vimeo netvibes
facebook faves twitter mixx
gamespot reddit technorati magnolia
lastfm picasa newsvine linkedin
orkut